måndag 31 maj 2010

Avslutning!

Idag har jag haft min nya klass hela dagen och de var så trevliga så. De fick skriva brev till mig och berätta om sig själva. Sedan hade vi lite matte där vi också lekte en mattesaga. Det känns jättebra att man redan innan fått en liten uppfattning om klassen. De gillade att dikskutera och det gör ju jag med så det blir säkert riktigt bra.

Men jag kommer också att sakna min nuvarande klass eller klasser eftersom jag har elever från båda grupperna. Det är mycket trevliga elever och föräldrar som vi har. Vi har ikväll varit i Källängsparken med dem och spelat brännboll och fikat och vi blev också avtackade. Det är inte bara jag som slutar i arbetslaget för två kollegor går också i pension så det blir ett par nya lärare som kommer som ersättning i höst. Och även Ann och jag kommer att få förstärkning men vi vet inte vem för det är tjänster ute nu igen...

Brännbollsmatch elever mot föräldrar!


Mitt trevliga arbetslag!
Fikastund i vackra Källängsparken!

Här får vi fina blommor av eleverna!

Denna vackra sommargrupp blir mitt minne över sommaren!
Nej nu tillbaka till böckerna, hann med några timmar innan sammankomsten och nu blir det några timmar till...
Kramar till er från mig!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...