lördag 15 maj 2010

Härligt med sol och värme!

Åhh äntligen fick man känna av lite värme... Dagen började förstårs med regn men övergick i faktiskt riktigt härligt väder och då passade jag på att följa med Elina upp till stallet, för att hjälpa henne med hästen...:) Nu är det så att min dotter är fruktansvärt envis och ska göra det mesta själv så jag passade på att sitta och fika i solen. Elina kunde faktiskt gå riktigt bra idag så hon gick t.o.m. med sin Blue en sväng som börjar få allt för mycket överskottsenergi nu. Bara vi kan ordna tillbehören till sadeln så måste vi eller jag börja rida henne... Hon är också rätt orolig över att gå själv i hagen så imorgon när Lisa ägaren till de andra hästarna kommer hem måste vi släppa ihop dem...



Finns även får och lamm på gården...

Förutom att ha varit i stallet har jag suttit en del med mina studier, det är ju för sjutton bara 3 veckor till tentan. Och idag kom sista föreläsningen med nytt, sedan gäller bara repetition...
På jobbet har vi nu kommit till tiden då man ska gå och vänta på besked var man ska hamna till hösten. Jag har ju bara varit resurs i fyran så det är inte alls säkert att jag hamnar i den klassen till hösten, det är alltid lika spännande... Vi skulle få veta våra nya arbetslag innan den 20:e så i veckan är det väl dags..:)
Dagen slutade också med regn, får hoppas att det slutar upp till imorgon för då ska vi ut i skogen och sätta gran- och tall plantor...
Våriga hälsningar till er kära bloggläsare!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...