söndag 16 maj 2010

Granplantor så långt ögat ser!

Dagen idag har bestått av skogsarbete för hela slanten. Dick och jag har hjälpt mamma och Leif att sätta granplantor i hennes skog vid Borstingen... Det gick riktigt bra och var smidigt när vi använde ett rör som trycks ner i marken och sedan lägger man i den lilla plantan, drar upp röret och sedan trycker man bara till med foten runt plantan, lätt som en plätt. Trots det är jag helt slut i kroppen efter att ha satt 640 plantor av 3500, hihi... Mest ont har jag i händerna och i min eländiga handled som ändå har blivit något bättre, men jag äter ju fortfarande inflammationshämmande tabletter...

När jag var 5 år var förra gången som jag var med och satte granplantor på samma domäner, för då var de i gammelfarfars regi som senare blev morfars och nu har mamma tagit över skogen. När jag var 5 år som sagt minns jag i stort sett bara fikan, när hela släkten var samlad. Tänk att få vara med om att detta 2 ggr i sitt liv:)

Nästan 40 år senare är jag lite mer aktiv när vi sätter granplantor, hihi...

Jag på granplantaget...


Mamma på sina domäner!

Tyvärr glömda jag min fantastiska kamera idag, men Dick plåtade några kort med sin mobil.
Njut av en skön söndagskväll!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...