fredag 14 maj 2010

Skånetös och häst hemma!!

Ja nu har vi hämtat hem hem en halt och lytt dotter och hennes häst och bil och ja bilen var full av saker... Det var en upplevelse måste jag säga att besöka gården som Elina har jobbat på nu, jag hade nog inte stått ut en dag.... De var jättetrevliga, inte det men fy vad rörigt och stimmigt och vad folk det var överallt. Nej jag beundrar dem som fixar ett sådant liv år ut och år in...det finns ingen skillnad på vardag och helg och någon ledighet finns inte att tala om... intresset måste vara enormt, eller?

Men nu är de hemma i alla fall och det gick jättebra allting, i och ur transporten, hela resan och när vi kom till Ulveberg, som för övrigt var ett jättemysigt ställe, var hon så lugn och sansad och gick och betade i hagen medan de andra hästarna sprang och fick lite spel hihi... När vi var på gården i Skåne tyckte jag att hon var så stimmig men nu var hon mycket lugnare, kanske inte så lustigt... det var lite rörigt som sagt och hon kände nog på sig att något var på gång. Det märks ju också att hästen är en tävlingshäst, lite småstimmig som sagt... Hon har tävlat i maratonkörning, så det blir ut och åka häst och vagn framöver...:)



Elina och Dick utanför huset på Adseke gård!
En så söt shettis med sitt föl gick lös på stallplan...


Elina och Blue när vi kom till Ulveberg!


Blue och i andra hagen är Bubbi och Olle!


Hon rullade sig nästan med en gång!

Så lugnt och fint hon gick där och betade...

Ankor finns det också i Ulveberg!

Och en massa höns!

Det var ett väldigt mysigt ställe Elina har hittat till sin häst, t.o.m. så mysigt att Dick sa att det här skulle man kränga av kommunen. För det är kommunens ställe, som en 4h-gård dit de åker om dagarna med ungdomar (lite förståndshandikappade) och tar hand om djuren och gården..
Jag önskar er alla en riktigt skön vårhelg!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...