söndag 30 maj 2010

Grillkväll hos Annika o Samuel!

Lördag och vi var bjudna till Annika och Samuel på grillning innan vi skulle till öltältet igen, vilket inte var något jag kände för, öltältet alltså... Vi hade det jättetrevligt innan och vi hade med oss att grilla och Annika stod för tillbehören. Det var riktigt mycket folk som samlades för grillning och ännu fler kom lite senare, t.ex. Anna och Stefan från Oskarshamn som varit på MorsDag middag i staden, det var ett tag sedan vi träffades så Anna och jag hade en del att prata om...

Men min huvudvärk tilltog under kvällen och jag visste inte riktigt om jag skulle hänga med ner och tiden sprang dessutom iväg, det är ju alltid trevligast innan. Men då ringde jag Elina som låg hemma och hade ont i magen och mådde jätteilla så jag åkte hem till henne och kollade läget och sedan blev det inte att jag gick ner. Vi såg slutet på Eurovisionfestivalen, där Tysklands låt tog hem storsegern...:)

Tysklands bidrag var väl rätt så bra, tycker jag. Tyvärr hade vi inte något bidrag i år, vilket var väntat med en så tråkig låt, det hände ju liksom ingenting och jag har lite svårt för Anna Bergendahls röst. Jag tror vi skulle skickat Erik Saadeför för att det var en svängig låt och ett grymt framträdande eller Salem för hans låt är såå bra!!! Igår tyckte jag för övrigt att Turkiet och Danmark hade bra låtar...:)

Grillkväll hos familjen Nilsson/Johansson!
Några i gänget med välkomsdrink!
Sonen och fadern i huset grillar!

Dick och Annelie lite kramsugna!

Annikas delikatesser, potatis-, pasta och melonsallad och bröd och jättegoda såser.

Dick omringad av brudar!


Dick sa när jag ringde att det var kö ut till vägen, då bestämde jag mig för att lägga mig och det var skönt att vakna pigg och utvilad idag...vilket gick åt för jag har suttit hela dagen vid datorn och gjort träningsuppgifter till tentan, men usch fy och ve!!! Jag är verkligen riktigt osäker på hur det ska gå för det är så mycket som jag inte fått kläm på, nu ska det ju bara vara repetition...
Ja, det blir en tuff vecka där jag verkligen måste vara superkoncentrerad, och det är ju inte alltid lätt när det är en massa annat som snurrar runt än... Imorgon t.ex. ska jag ha min nya klass och jag har bara planerat lite löst, för det funkar inte riktigt uppe i hjärkontoret, men jag tror att det löser sig ändå...:) Och på kvällen har mina nuvarande klasser familjesammankomst i Källängsparken och eftersom jag ska lämna dem känner jag att jag vill gå trots att jag egentligen inte alls har den tiden...

Utan vänner skulle ingen vilja leva,

även om han hade alla tänkbara ägodelar!

Må så gott kära bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...