måndag 1 juni 2009

Första badet!

Måndag igen och det är sommar idag igen. Jag måste berätta vad jag gjorde igår, kan knappast tro det själv, men jag badade i Borstingen. Jag var helt genomsvett efter ha legat och glassat på bryggan och då bara slängde jag mig i, och Elina vände sig om helt snopet och sen upp med kameran. Ja, det är förevigat också. Som sagt det är bara att njuta, för efter sol kommer regn och jag har tyvärr hört att det kommer på torsdag och fredag, helt galet för då är det student och då får det bara inte regna, suck och pust vad trött jag blir.

Här är det fullt upp med förberedelser inför studenten. Idag har jag helstekt fläskfile som ska i frysen till fredag, imorgon storhandla, onsdag skala potatis till potatissalladen och torsdag är jag ledig för att göra resten, tårtbotten, potatissallad, såser m.m. Det är knappast så man hinner arbeta, och där är det ju heller inte lugnt, för allt ska avslutas nu, och dennavecka arbetar jag bara tre dagar och sedan är det bara två dagar kvar nästa vecka, och sedan arbetar jag tre dagar till sedan är det faktiskt SOMMARLOV för mig också. Och det behövs nu vill jag lova, för det finns inte mycket ork kvar. Usch vad jag klagar idag, bäst att sluta nu!

Må så gott
Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...