söndag 23 maj 2010

Räk- och vinkväll!

Det är Pingstafton idag påminde Ann oss..., det är lustigt sedan annandag pingst togs bort tänker man inte längre på att det är pingst, ingen långhelg eller någonting... Det var faktiskt inte tänkt något speciellt för oss på pingtsafton kvällen efter en rätt så intensiv dag, men Willy ringde och tyckte att vi skulle dricka lite vin nu när han varit i Tyskland och handlat på sig. Så sent om sides cyklade vi ner och Mia och Anders kom också och vi åt räkor, drack vin, blarrade och skrattade som vanligt, trevligt, trevligt...:)


Tänk en helkväll ute på altan, nu är den visserligen inglasad men ändå och ingen infravärme behövdes. Framåt tolv tog jag på mig en kofta och när vi cyklade hem var det 15 grader, det är bara att tacka och ta emot frö man vet inte hur sommaren blir... Jag längtar riktigt riktigt mycket efter ett varmare land nu och Kreta ligger inte alls långt bort i tankarna, eller kanske något annat ställe i Grekland, för det lockar verkligen...:) Det är faktiskt också prisvärt, 1 vecka i t.ex. Kroatien kostar mer än 2 veckor på Kreta. Skulle verkligen vilja Till Kroatien men tycker inte det är värt så mycket... Vi får se, vi får se...jag beställer i alla fall inte än utan väntar in lite "sista minuten priser", som förra året...
Njut av en fridfull söndagskväll!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...