söndag 23 maj 2010

Hopptävling och Bal!

Tredje dagen sommarvärme och det är bara att njuta så länge det varar...:) Lördag morgon gjorde jag matsäck och begav mig till Källeberg, Tuna där det var hopptävling. Jag var också funktionär och hjälpte till lite med att bygga om banan och höja hindren mellan klasserna. Tyvärr var detta inget bra jobb för min rygg så den mår inte så bra idag:(...

Annars var det en riktigt härlig dag då vi hade vädrets makter med oss. Sara Edlund från Tunabygdens hästsportklubb gjorde riktigt bra ifrån sig på både Sippan (Zimply the Best) och Lunnelyckans Pamela, och hon fick med sig flera rosetter hem. Marianne tävlade på Mia som jag rider rätt mycket på ridskolan och det gick ocså bra, hon är säker gamla Bettan..:)

Här är Agneta Egermo med sin dotter Johanna som ska tävla med Älvan...

Johanna och Älvan!

Sara och Sippan!


Sara och Sippan!

Marianne och Santra Mia!

Sara och Pamela!

Här är Sara och Pamela som kom på en andraplats!

När hopptävlingarna var slut åkte jag hem och åt och sedan var det dags att bege sig ner till Källängsparken för att se alla tjusiga baldeltagare. Dicks brorsdotter Hanna skulle gå med sin pojkvän, men sedan var det väl inte så många vi kände. Det är i alla fall så himla mysigt att gå där nere och mingla och se på alla som är så vackra.

I rosa Matilda Svensson!

Hanna och Figge!


Hanna så söt!

Emelie Rollborn med kavaljer!


Felicia Asplid med sin kavaljer!

Taget från vår balkong!

SKÅL!

Tänk om en annan hade fått gå på en sådan här bal... Båda våra tjejer har ju gått och det var en riktigt stor upplevelse som de sent kommer att glömma...:) Men i år kunde vi gå där och mysa så lugnt och sansat, för allt sådant här är överstökat för vår det, båda skönt och lite sorgligt...
KRAM på er alla önskar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...