tisdag 18 maj 2010

Blandade känslor!

Vilken värme!!!!, man håller på att slå i när man sticker ut näsan, men vad skönt jag vill inte frysa mer, men solen får gärna titta fram, usch att man aldrig är nöjd... Börjar så smått vänta på sommarlov faktiskt..:)

Jag nämnde ju att det är dags att få reda på var man hamnar till hösten och det har jag fått nu..., det blir ingen femma utan jag får börja om med en fyra. Det är med blandade känslor, ska bli jätteroligt att börja om från början igen, (jag har ju inte undervisat helklass eller haft det ansvaret i år) och den andra fyran ska min goda vän Ann ha så det kommer att bli mycket bra tror jag. Sedan vet vi inte än vilka de andra kollegorna blir. Jag kommer dock att sakna mina sva elever som jag kommit så himla nära detta läsår, så sent som igår kom en av tjejerna fram till mig och sa; "du ska väl med oss till femman va Marie?" Jag hade inte mage att säga något så jag sa; "det vet man aldrig", "men sluta sa hon du måste". Ja ja så är det, jag ska väl gå och hälsa på mina nya elever om någon vecka, som sägs vara en jättebra klass...:)

Idag har våra danska elever varit i klassen och det har gått mycket bra, men jösses vilket svårt språk, snacka om kommunikationssvårigheter..., och det med ett av våra grannländer... Imorgon ska alla cykla ut till Hörestadhult, och vi tror vi har lånat ihop cyklar till alla, inklusive min. Jag tar bilen ut och hämtar hem väskor och några som inte kan cykla.., ja, det är faktsikt inte alla 10-åringar som kan cykla idag...:(

Förresten tack för sms och mail om den beryktade osteopaten från Hultsfred som vi nu ska ringa till:)

Ta vara på den underbara vårvärme
som just nu infunnit sig!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...