måndag 24 maj 2010

Äntligen i med bryggan!

Igår söndag var det fina vädret (nästan) slut. Det var självaste pingstdagen och vi hade fortfarande inte fått i vår brygga... Men på förmiddagen visade sig solen små korta stunder fastän det hopade sig med ett och ett annat mörkt moln på himlen,... så vi bestämde i alla fall att samla ihop våra snälla och hjälpsamma vänner för lite fika och hjälp med att få i bryggan.

Sagt och gjort två bilar åkte ut till Borstingen och snabbt och effektivt åkte vår flytbrygga i, och sedan blev det fika och en och en annan solstråle värmde oss...:) Det var dock ingen som ville ta sig ett dopp, hade däremot min kära mor varit med hade det blivit ett kan jag lova, och det hade i så fall inte varit det första, för hon har redan varit i...

Dick och Willy fick den trevliga uppgiften att gå ut i vattnet och bära...

Anders, Ann och Mia tog tag i bryggan på land (och jag fotade hihi..)

Sedan blev det fika med Pågens nya bullar med ny smak (kunde finstilt läsa kardemumma) och mina dajmbullar, i ömsom sol ömsom moln..

Dick o Anders drar ett av sina otroligt roliga skämt haha..eller inte!!

Det gick åt solglasögon emellanåt!

När vi ändå var folk så åkte båten i också!
Nu längtar jag verkligen till att få tillbringa långa varma härliga dagar vid vår brygga, jag trivs här ute, ett ställe där jag verkligen kopplar av och får frid...:) Vi får hoppas på lite bättre väder denna sommar så vi även kan ha lite grillpartys, det är alltid trevligt, saknade som sagt de där varma härliga sommarkvällarna förra året.
Nu är det bara 3 veckor kvar för eleverna innan sommarlov, vilket känns lite overkligt, men så är det alltid. Jag är i alla fall klar med mina samtal och nu går den mesta tiden utöver jobbet till att läsa till tentan, puhh det är fullt i hårdisken nu...
Om du vill ha rikedom, så bygg först upp en rikedom av kunskap!
Tack till Er alla bloggläsare som kikar in här hos mig!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...