torsdag 20 maj 2010

Missöden på vägen!

Vilket underbart väder!!!, har idag suttit ute på balkongen hela dagen med böcker och papper inför tentan, hej å hå... Datorarbetet får vänta, det går ju inte att sitta inne med sånt... Men faktiskt så har det gått riktigt bra och ett och annat har nog fastnat, men annars känns det lite som om det är fullt i hårddisken nu.

Ikväll blev det ridning förstårs och det blev en lite annorlunda resa till Tuna minsann. Det var min tur att köra så jag hämtade upp Sara och Fia och vi blarrade på som vanligt och kommer väl lite längre än halva vägen när ett litet PUFF hörs och en röd lampa börjar lysa och bilen låter väldigt lite...??? Jag sa att det verkar som om bilen är död, och precis då ser jag en parkeringsplats som jag svänger in på, och mycker riktigt bilen är helt död och går inte att starta. Jag ringde Dick som jag visste inte hade någon bil, men han lånade Fias Golf och kom och hämtade oss och körde oss till ridskolan, puh, vilken pärs. Vi kom ju fram fast något försenade, men vi red över lite så allt ordnade sig. Elina kom och hämtade oss och Dick fick hyra bilsläp på Statoil och hämta bilen. Nu återstår bara vad det är med bilen? Och om vi kommer vara utan länge?? :(

Ridturen blev i alla fall helmysig, jag hade åter min lilla Mia och det har nog aldrig gått så bra tror jag. Jag har ju ridit en massa olika nu så när man kommer tillbaka till sin gamla vanliga som man känner så går det helt plötsligt så lätt..:) En härlig dag med värme och sol trots allt måste jag säga. Ni skulle se hur jag ser ut på vissa ställen på kroppen där solen tagit allra mest, kan säga att det börjar på r och slutat på d...???? *fniss*

Natti natti nu ska jag sova!
KRAMAR från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...