lördag 8 maj 2010

Trerätters!!

Fredag som egentligen är min pluggdag blev sannerligen inte mycket till plugg... Dagen började med att jag åkte till jobbet och var med på två anställningsintervjuer till textillärartjänsten på vår skola. Sedan åkte jag hem och förberedde mat till kvällen då Elina skulle ha fest för sina tjejkompisar och till lördagen då vi skulle ka kalas för släkten. Elina hade beställt Grekisk pyttipanna som är en av hennes favoriter och snäll mamma som man är så ställer man ju upp och hjälper till, det skulle vara när en annan var 20 år...hihi... då gjorde man allt själv. I lägenheten skulle det bli liv med sju tejejer på kvällen så vi blev väldigt glada när Anders ringde och bjöd oss hem till dem.
Tjejerna som nyss anlänt för att fira Elina, och maten står i ugnen och efterrätten har Christopher gjort och står i kylen. Allt är klart och då rymmer vi fältet...


Hos Anders och Mia blev det en ljuvlig trerätters, det var Anders som stod för maten, vilket han hade lagt ner hela sin själ i kändes det som. Förrätten bestod av tigerräkor, pilgrimsmussla, sås med pepparot, sås med rivna äpple och sallad med vingretti... och jag tror att det var Mia som stod för den fina dukningen med blommor i servetten och allt, de hade ordnat det så trevligt och fint.
Här serverar Anders huvudrätten som bestod av Oxfilé och parmaskinka med dragonsås, kulpotatis med timjan och mandel. Oxfilén var enligt mig helt perfekt stekt och det liksom smälte i munnen, mmmm.

Huvudrätten!


Alla samlade!

Dick och Mia med efterrätten!

Annika njuter av ckoladmoussen med riven choklad och mandel på. Jag kom på att jag njöt så dant att jag glömde fråga vad han egentligen hade i efterrätten, men som sagt det smakade utsökt allting. Vi hade en jättetrevlig kväll men mycket god mat och många glada skratt...:) Jag t.o.m. drack rödvin kvällen till ära, utan migrän vill säga och det tillhör inte vanligheten, men jag tänkte till oxfilé måste jag bara ha det, och det lyckades...
Ha en riktigt skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...