torsdag 13 maj 2010

Saknar solen!

Nu är jag faktiskt lite le åt detta regn och rusk, och jag SAKNAR solen. Jag vet att det kanske är lite av ett i-lands problem att gnälla på vädret, men efter denna långa, kalla och mörka vinter vill jag faktiskt ha värme och sol... Nu har vi också haft lite tråkigheter så då känner jag ännu mer att värme och sol behövs, jag behöver ENERGI helt enkelt.....

Idag har jag suttit hela dagen och pluggat (smet förstårs iväg och red en sväng hihi), vilket verkligen behövs, jag har repeterat lite och imorgon kommer en ny och faktiskt den sista föreläsningen, sedan är det repetition en vecka och sedan tenta, den sista, och faktiskt trot om ni vill men jag längtar nu efter att bara få jobba...:) Jag har själv valt att läsa. jag vet, men denna sista delkurs har verkligen inte varit rolig, och jag har tappat inspiritationen helt, samtidigt som det varit så mycket annat nu på jobbet och hemma och nu har jag mina utvecklingssamtal också, så det är snålt med tiden...

Imorgon bär det av till Skåne där vi hämtar Elina och hennes häst. Hon har ju bestämt sig för att åter bli vimmerbybo. Hon är ju också lite skadad tösen efter ridolyckan, så hon behöver säkert en hel del hjälp med hästen i helgen och sedan ska vi hjälpa mamma att sätta granplantor i hennes skog, mycket nu....

Man hinner med nästan hur mycket som helst, om man bara inte gör sig någon brådska!
Hihi... passar väl bra va!!
Kram kära bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...