lördag 1 augusti 2009

Elinas namnsdag och mormors födelsedag!!

Igår hade Elina namnsdag, eller nästan i alla fall. När hon föddes så hade Helena, Elin och Elina namnsdag den 31 juli, men några år senare så tog de bort ett namn och givetvis blev det Elina. Men eftersom hon inte har något annat namn i almanackan så har vi alltid firat henne den 31 juli, och i år fick hon en dataväska, sedan blev det inte så mycket mer firande för Elina jobbade kväll. Istället åkte jag och mamma och firade mormor i Frödinge som fyllde år.


Mormor och morfar bor på Frödala och mormor är lite virrig efter några strokar så hon vimsar en del. Men glad blev hon när vi kom och vi hade med oss blommor, ett par knallröda blommiga gummistövlar och så hade mamma bakat en kaka till fikat. Hon blev så himla glad för stövlarna som mamma hade köpt, hon har alltid gillat rött. "Inte ska väl ni komma och fira mig, men roligt var det att ni kom", sa hon flera gånger. Sedan tyckte hon att jag skulle gifta mig eller något för det skulle vara så roligt att gå på fest och dansa och sjunga, man kan inte annat än att skratta åt alla tokigheter som kommer ur hennes mun. Vi fikade på kaka, glass och blåbär och mormor var på riktigt gott humör och pratade och vimsade. Och min lilla morfar som är helt klar i huvudet han har det inte alltid så lätt, men han blev också glad åt besöket...




Söta lilla mormor med sina röda gummistövlar!!
SOLIGA KRAMAR från Marie!!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...