söndag 30 augusti 2009

Hej då Lidingö!!

Idag var det som sagt dags att städa ur lägenheten på Lidingö. Efter allt städande och plockande från igår var jag rätt mör i kroppen när jag steg upp. Innan vi åkte iväg valde Johanna ut några gardiner som jag hade med och vi fick upp ett par, men sedan var det bara att ta tjuren vid hornen och åka iväg. Som tur var är lägenheten liten och vi var fyra stycken så det gick rätt snabbt. Innan vi for hem blev det pizza på Fontana. Proppmätt och helt slut tog vi farväl av ungdomarna och åkte hemåt Småland. Vi hann inte ur Stockholm förrän jag somnade, och vilka köer det var sen, 40 min tog det att komma ur staden... Hoppas nu att de får behålla denna jättefina lägenhet ett bra tag, man vet ju inte med andrahand, och detta är till på köpet en bostadsrätt och föreningen kan säga emot förr eller senare. Vi har nämligen flyttat Johanna för fjärde gången på ett år nu och dess emellan har vi flyttat upp Nicke. Så är det något vi är bra på så är det att flytta. Vi har ju själva flyttat tre gånger på tre år... hihi!!!

Hej då Lidingö!!!

Här kommer lite bilder från gårdagen i nya lägenhet i Skarpnäck!!

Johanna o Nicke i deras nya lägenhet!

Mitt i rummet står en kamin!

Johanna på sin balkong med städhandskarna på!

Dick städar också!

Och Nicke skurar bakom spisen!

Framåt 20.00 fick vi äntligen i oss lite mat, klyftpotatis och fläskfilé med kantarellstuvning!

Ha en skön söndagskväll alla ni som tittar in!!
Kramar Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...