tisdag 11 augusti 2009

Kräftfiskepremiär!!!

Idag var det premiär för oss att fiska kräftor, fastän dagen var regning och trist så sprack det till sist upp. Efter att Christopher lagat ryggbiff och klyftpotatis med grönpepparsås till oss så åkte vi ut till Borstingen... Givetvis med fikakorgen packad... MEN vad händer när vi lagom satt oss i båten, JO himlen öppnar sig och det bara vräker ner... Så snabbt tillbaka till bilen och vänta på att skuren ska gå över. Ja, snart blir det fint igen och Elina, Dick och Christopher åker ut med burarna. Jag är kvar och njuter av den underbara kvällsolen... men jag tycker att de dröjer ovanligt länge innan de kommer tillbaka och ingen mobil har jag. Då ser jag långt borta i horisonten en båt som fullkomligt hoppar fram. "Vad i hela friden", tänker jag... Jo tror ni inte att en åra har gått av så längst fram står Christopher och paddlar med en halv åra så att båten hoppar upp och ner. Vilken tur att jag var på land!!! Såg rätt roligt ut faktiskt....

På med mört som kräftbete...

Dags att ge sig av...

Härliga kvällssol!!


Den där fikakorgen den fick följa med hem igen, och det blev fika framför teven istället. Det hade blivit sent, myggorna var ilskna och åter så hängde mörka moln över oss... Men väl hemma åkte kaffetermosen fram och till det Offes smarriga muffins från Mossebo, MUMS!!!!



Hoppas på god fångst i morgonbitti!!
SEE YOU!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...