onsdag 12 augusti 2009

Kräftkokning och blåbärsplockning!!

Här är resultatet av gårdagens åra, haha...

Fullt upp var det, ja allt ska göras och helt plötsligt räcker inte veckan till. Varför skulle jag gå här och dra benen efter mig de sista veckorna, ja, ja... Idag när jag låg kvar och hade det gott i sängen åkte Dick, Elina och Christopher ut för att vittja burarna, och fastän vi inte får lägga så många burar så fick vi 175 kräftor, vilket vi är helnöjda med, och Offe som äääälskar kräftor blev nog gladast av alla. Så det var bara att pallra sig upp ur sängen och börja koka kräftor, men helt smärtfritt var det inte... för om man inte håller fingrarna i styr kan det hända att en liten kräfta nyper en med sina enorma klor, hmmm, vilket givetvis hände mig, faktiskt så pass att det började blöda...

Dagens fångst, ca 175 kräftor och alla var nöjda och glada, framförallt Offe....



Aj, aj, aj håll fingrarna i styr annars...


så händer detta, vilken rackare va!!!


Så här läckra ser kräftorna ut kokta och nu inte så ilskna längre...

När kräftorna var kokta så gav jag mig ut i blåbärsskogen med Ann, givetvis så började det regna, så på med de obligatoriska regnkläderna och trotsa vädret, och visst snart kom solen fram innan sen nästa skur.... men härligt var det och ett par lite fick jag med mig hem i alla fall...


Ann i blåbärsskogen som testar sin nya bärplockare med sjön Malmingen i bakgrunden



Mmmm, härliga blåbär!!

Ha det gott!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Aj aj, ingen snäll kräfta!!!
Du får gärna dela ut lappar på AL...vi startar v. 36 som vanligt, och i helgen ska vi måla, det är vi i styrelsen och alla ledare är inbjudna :) så jag hoppas det ska gå bra...
Jag hör av mig när jag har schemat på lappar...

Hoppas kräftorna blev goda!
KRAM Annso

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...