tisdag 4 augusti 2009

Mossebo Gästhem!!


Ytterligare en dag till enda och dagarna går nu fasligt fort. Idag var Elina ledig och vi hade tänkt åka ut och sola lite, men som sagt solen ville inte visa sig idag heller. Vi styrde i stället en del med våra kort och gick äntligen till Thornbergs, och jag skojar inte vi hade nog över 1000 bilder tillsammans för framkallning. Sedan blev det en sväng till Second hand, Elina hittade en jättesnygg regnrock, och så blev det tillökning i Elinas filmsamling vad gäller julkalendrar, "Jul i Kapernaum" del ett och två blev det på VHS. Hon är galen, och det värsta är att hon ska titta på alla avsnitten innan jul varje år...på alla kalendrar....

När Dick slutade jobbet åkte vi till Mossebo Gästhem och käkade lite god mat hos Christopher. De stänger ju nämligen efter helgen och vi ville hinna med ett besök till och framförallt träffa Offe. Vi ser honom så sällan för han jobbar ju jämt, ha, ha... Idag tog jag i alla fall rödspätta med remoladsås och jag fick även smaka en mangorajasås, (av mango) den var supergod, sedan blev det kaffe och pannacotta med dajm gjord på baileys till efterrätt. Vi var så proppmätta när vi åkte därifrån så det fick bli en kvällspromenad efteråt... Maten var som vanligt mycket, mycket god!!!

BRA OCH TACK OFFE!!!

Kocken Christopher in action!

Dagen till ära agerar han även servitör!

Panacotta!!

Mmmm vilken efterrätt!

Kramar Marie!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...