fredag 14 augusti 2009

Min sista lovdag!

Fredag idag och min sista dag på sommarlovet!!!!!!
Känns faktiskt helt okej att börja jobba, jag har ju ändå haft nästan 9 veckor ledigt... Som sagt fullt ös hela veckan. Morgonpromenad...fortsätta sätta in kort (är på slutet av 2007)... duscha... köpa blomma till Anders (min kollega som fyllt 40 år) och åka ut till honom, och där bjöd Sofia på fika innan det var dags att åka med alla pärmar till skolan. Där var det helt öde, lugnet före stormen. Jag passade också på att plocka undan alla mina grejer från klassrummet nu när jag inte ska vara klassföreståndare utan resurs eftersom jag bara ska jobba 50 % och plugga resten. Det blir en spännande höst...

Ja, dagen avslutades med att åka ut till Borstingen och fixa med betet i burarna så allt var klart när Johanna och Nicke kom (direkt från Stockholm). Medan de var ute och la i burarna så grillade jag korv, dukade upp på bryggan och krattade upp lite på land, och det var en helt underbar kväll med solen skinande i ansiktet. När de kom tillbaka satte vi oss och åt medan solen gick ner i horisonten...

Tack till alla som tittar in på min blogg!
KRAMAR Marie!

3 kommentarer:

Eva Simonsson sa...

Hej hej, ja nu är det din tur..semestern är slut för denna gång & återgå som vi andra "döingar" redan gjort börjat jobba, kul med att läsa på halvtid ju ! Är det ¨något du undrar över kan du ju alltid fråga mej **fniss** för det är väl engelska du ska plugga och jag kan nog bortåt en 100-tal ord..ja säger som dom andra JAG VAR NOG SJUK DEN DAGEN DOM LÄRDE SEJ RESTEN !!

HA DET BRA O HÄLSA RESTEN I FAMILJEN

Marie sa...

Nej du Eva denna gång är det inte engelska jag ska läsa utan svenska som andraspråk, eftersom vi har så många elever med annat modersmål än svenska så behöver vi det ämnet. Synd för det kan du nog inte hjälpa mig med, haha...

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, det är ett skil med mina sjukdomar nu...men, men...Peter är ju så söt och har målat i mitt ställe :) Men ändå, känns ju surt...det blir jättefint, du får ta dej en sväng föbi om ett par veckor :)

KRAM

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...