lördag 15 augusti 2009

HELG!

Denna helg är Johanna och Nicke hemma från Stockholm, det var faktiskt inte för kräftfisket utan för att Nicke skulle på GP i Målilla, men då passade vi givetvis på att fiska kräftor också. Jag följde som vanligt inte med att ta upp burarna utan gick istället min morgopromenad, och sen det ljuvligaste av allt... frukost och tidningen och sedan kaffet på balkongen. Jag kommer nog sakna dessa mornar nu när man ska jobba för då lär det varken bli morgonpromenader eller kaffe på balkongen. Puhhh jag är sååå morgontrött. Men till kräftorna... det blev 124 idag, inte dåligt, nu börjar det bli några byttor i frysen.


Idag lämnade jag över kräftkokingen till Dick och istället åkte jag och Johanna till mamma i stugan där vi hade en härlig förmiddag i solen. Elina hon har antingen jobbat eller sovit i helgen när syrran varit hemma, lilla stackare, men hon får ju lön för mödan. När hon hade sovit klart åt familjen middag tillsammans alla fall, lövbiff, pommes och rosépepparsås... Medan båda pojkvännerna var på speedway i Målilla.
Ha en fortsatt skön helg!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...