lördag 22 augusti 2009

Livsnjutare!


Denna sommar har jag känt mig som en riktig livsnjutare. Jag har verkligen tagit dagen som den kommer och gjort det jag har velat. Jag har "bara varit" som vår rektor säger till oss ibland... Men förra veckan jobbade jag och det var fullt ös från första dagen, nu har man ju samlat energi, men jag vet att den snart tryter igen. Men nu när helgen kom så tänkte jag att jag måste fortsätta att vara en livsnjutare, jag har nästan glömt bort det här med att bara vara. Innan jag studerade till lärare när barnen var mindre var vi mycket ute i skog och mark som jag tycker är så rogivande.
Det är först nu när vi bor mitt i staden som jag heller inte har skogen på gångavstånd, utan måste ta bilen. Men denna helg bestämde jag mig för at åter vara en livnjutare, som började med att lägga i kräftburar i fredagskväll som vi tog upp i morse medan solen var på väg upp i horisonten. Det var en helt underbar morgon. På eftermiddagen när Dick åkte till Linköping för att spela med Wild Rover så begav jag mig till skogen i förhoppning att hitta svamp, tog för säkerhets skull med mig blåbärsbyttor för det är inte alltid jag hittar svamp... Jag åkte iväg till skogarna omkring Storebro där vi plockat svamp förut, och visst fanns det svamp, alldeles fullt med gyllengula kantareller. En fröjd för ögat!!! Jag var i skogen flera timmar och plockade även på mig lite blåbär.... Åhhh vad jag har njutit denna dag...
En fortsatt skön och lugn helg önskar jag er alla som tittar in på min blogg!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...