fredag 30 april 2010

En liten chock!

Igår kväll fick vi ytterligare en sådan där underbar ridkväll, det var verkligen riktigt ljummet i luften... Åhh vad jag njuter av dessa kvällar och så klart blir det bonus när vädret är så där fantastikst härligt!!! :) För några veckor sedan när jag kom till stallet fick jag ju en överraskning när jag fick rida Melrose som är stor häst, jag har ju bara ridit D-ponny sedan jag började rida i Tuna, med sedan har jag övergått till ponny igen...:)

Igår när jag kom då fick jag överraskning nummer två, en liten chock faktiskt, det stod PW (Pretty Woman) på mig och jag tänkte att detta måste vara fel, hihi... det är stallets största (tror jag) häst, ca. 175 cm i mankhöjd, men det var inte fel, jag skulle rida PW... WOW! Vilken känsla, vilken häst, vilka steg och ja jag kan fortsätta, men hon var riktigt trevlig. Nu ska jag inte säga att det gick bra, för jag har mycket att lära, mina ben är inte tillräckligt starka, däremot är händerna alldeles för starka för hon är riktigt känslig i munnen så emmanåt slog hon ordentligt med huvudet men ibland gick hon riktigt fint på tygel... Det var i alla fall en utmaning som jag verkligen hoppas att jag får ta tag i fler gånger... Kan inte säga annat än att man stärktes lite, avancerade lite liksom hihi...
Idag har jag tagit tag i mina studier, tyvärr är jag inte alls motiverad. Känns precis som jag har läst färdigt nu, men jag måste helt enkelt ta mig igenom den sista delkuren som handlar om fonetik, uttal och som jag faktiskt såg fram emot, men den är både svår och inte så rolig, kan ju bero på min motivation förstårs... Ikväll är det i alla fall tänkt att vi ska ha grillkväll, får se hur det blir med det, för just nu regnar det, inte alls lika härligt som igår, tyvärr!


Sköna Valborgshälsningar

till mina fina bloggläsare!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...