fredag 16 april 2010

Ingen fredagskänsla!

Jippie, fredag, eller inte...! Det lustiga är att det inte riktigt känns så där som fredagar brukar kännas... Vi har alltid haft just fredagen till lite familjekväll med god mat och dryck, spelat spel, snackat och myst framför teven, men det är ju inte så längre, så den där fredagskänslan har liksom inte infunnit sig. Inte nog med det, det är andra fredagen som jag sitter här helt alena, Dick är i Linköping och spelar och de åkte redan i eftermiddags så det var inte läge för mig att följa med.

Men kanske det värsta, var är min energi??? Jag känner mig helt urtråkad, går bara här och tänker på vad jag borde och vill göra... Ja fönstren är jätteskitiga, trappen bör städas, kanske skulle jag göra lite vårfint och ta fram lite nya dukar och så...

Jag har visserligen haft läsdagar men även det går riktigt trögt, det är sista delkursen nu, men det tar verkligen emot... Jag försöker men när jag läst vet jag inte vad o.s.v., men det är ju bara så att detta måste jag ro i hamn. När jag gått och tyckt synd om mig hela dagen och tråkat färdigt tog jag en sväng på stan, köpte en snygg lila blus som jag egentligen inte har pengar till, hihi... Men vet ni vad som hände när jag kom hem? JO jag började städa, från 18-20 höll jag på och även trappen luktar nystädat och jag fick faktiskt till lite vårkänsla också med rosa, så klart :)


Fy vad le och tråkig jag är, men jag ska försöka bättra mig, och ni som inte orkar läsa får väl försöka stå ut eller låta bli, för jag tror att det går över snart. Detta är verkligen inte jag och jag vill verkligen inte vara så här så jag hoppas att det snart flyger på mig lite energi och att jag kan njuta av tiden istället... Det kanske är så att när sommaren är här är ungdomarna tillbaka och då kanske jag längtar tillbaka till tystnaden igen *fniss*...
Vårkramar till er alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa fredag behöver du inte sitta ensam i alla fall :)
Kram Christina

Marie sa...

Nej vad trevligt det ska bli:)
Jag längtar till att få träffa er!
Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...