måndag 26 april 2010

En allehanda helg!

Lördag morgon var Christina kvar hos mig och vi hade långfrukost och satt och blarrade... sedan kom Ann och vi blarrade lite till hihi... så är det med oss tjejer när vi inte träffats på ett tag...

Helgen har bjudit på vår och på söndagen var det riktigt skönt och temperaturen visade på 19 grader framåt eftermiddagen, härligt!!! Jag åkte i alla fall och tittade på hopptävling i Tuna där både Fia, Sara och Eva tävlade. Jag har inte tillräckligt med hopp i mig för att vara med än på länge om möjligt aldrig, hihi... Det gick hur eller hur riktigt bra för tjejerna och alla fick med sig rosetter hem.
Sara med Zimply the Best (Sippan!)
Eva och Hectra!
Som hamnade på tredje plats!
Fia med Santra Mia!
Och de fick också med sig en rosett i clear round!
Sara med Sippan!

Sedan åkte jag ut till bryggan för där var redan Dick. Han skulle kratta och göra lite vårfint ute vid vårt lilla paradis...
Men här sitter han i godan ro och vilar sig!
Och jag får ta över jobbet att kratta!
Nej vars han hade slitit och gjort så fint så han förtjänade att sitta och ta igen sig i solen. för det var riktigt skönt och solen brände på ordentligt ett tag...:)
Helgen har gått alldeles för fort vi har lite mycket att styra med just nu, det är en del extra på jobbet och en del som ska fixas hemma. På torsdag ska jag ha en föreläsning om svenska som andraspråk på Focushuset där utbildningen Betyg och bedömning håller till, och det ska bli jätteroligt men som alltid medför det lite extrajobb... Vi planerar ett 20-års kalas också, undrar för vem??? Det är skåningen som äntligen kommer hem för att fira sin födelsedag...♥♥
Ha det riktigt skönt i vårvärmen!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...