fredag 9 april 2010

YES, YES, YES!!

Ni som läser min blogg har nog förstått att detta med tentor är inte min grej och något som jag tycker är riktigt jobbigt..., jag tror det är lite av min tävlingsintinkt som kommer fram. Jag mår väldigt dåligt av att misslyckas också, vilket är både på gott och ont... Förra tentan fick vi vänta på i nästan fyra veckor och jag höll på att gå upp i limmingen i väntan, men igår efter knappt två veckor fick vi ett mail av vår lärare att han skickat tentorna och att vi skulle ha dem i brevlådan igår, men icke jag icke så idag har jag verkligen väntat på brevbäraren ska ni veta...

Jag tyckte ju att denna tenta trots svårigheterna att lära in grammatiken var lättare än den förra, men ju längre tiden går ju nervösare och osäkrare blir man... Idag drog jag först iväg till skolan för att fixa lite och jag pratade med Isa om anställningsintervjuerna vi ska ha på måndag och tisdag. När jag kom hem så hade posten inte kommit...SUCK! Jag gick till bibblan och ett par ärenden till..., hem igen och NU hade posten kommit och där ligger mitt vita kuvert.... Det är inte klokt men jag skakade nästan när jag öppnade det, och det första jag ser är två bokstäver, VG, jag tror knappt mina ögon, detta måste vara fel...hur kan detta stämma????? Jag som sagt att detta varit över mitt förstånd, men som sagt jag har ju kämpat som en galning och nu får jag väl vara stolt och ta tag i den sista delkursen, med en massa nya begrepp.

Denna fredagskväll blir det till att sitta helt ensam för Dick och ett par till nyss fyllda 50-åringar ska ut på lokal, hihi... Nej, de ska väl ut och äta och ta sig en och en annan öl. Roligt när gamla skolkamrater håller ihop, trots åldern, fniss:) Så jag får väl ta mig ett glas vin och kolla in Talang eller Så ska det låta och sedan gillar jag Solsidan, helt sjukt roligt:).... Det blir väl mitt sätt att fira:):):)


Hoppas ni alla får en riktigt skön fredagskväll!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det visste vi väl att du skulle klara det!
/Johanna

Marie sa...

Tack vännen! Man kan aldrig vara säker, och definitivt inte på ett VG!!:)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...