lördag 17 april 2010

TEAMWORK

Lördag är det idag och faktiskt så har det infunnit sig lite helgkänsla... Det var så skönt att gå upp till en nystädad vårinspirerad lägenhet :) Det blev att njuta av frukost och en kopp kaffe till nyhetsmorgon, det var bara en Vimmerbytidning som saknades, lustigt nog så saknas den när man inte har den annars är det bara en tunn blaska, hihi... Men så var det de där med fönstren. Jag sa lite fint till Dick idag att vi borde nog putsa fönstren idag, men det ville han gärna inte lyssna på.

Vi tog en sväng på stan på förmiddagen och sedan tog vi lite lunch och sen försökte jag igen, men lite mer bestämt att nu ska vi putsa fönster. Och vet ni det funkade!! Rätt som det var så var vi igång båda två, Dick tog de övre på stege och jag de undre. Det är ju liksom lite fönster att tala om, sju av dessa höga plus två balkongfönster... Allt är så stooort i lägenheten..., dammugningen går ju inte precis på en kvart när det är 167 kvadratmeter att tala om...

Och vips var han och tog balkongfönstren också, det går undan när han väl kommer igång min lille älskling. När jag har tagit ett så har han tagit två, men jag klagar verkligen inte, det är mycket bättre med teamwork:)

Nu tror jag att det har infunnit sig lite lördagsfrid här på Storgatan, alla fönster är inte tagna men som sagt dem finns kvar... Det kanske blir ett par imorgon eller nästa helg, den som lever får se... Ikväll blir det god lövbiffwok och ett glas vin, det blir gott för igår i min ensamhet blev det tortillas och påskmust, men det gick lika bra det:)...

Hoppas att ni fina bloggläsare får lördagsfrid ni också!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Härligt med rosa piff och nyputsade fönster..., idag har jag o Emma röjt i mitt hus..., du och tjejorna får komma o hälsa på oss på lite fika i sommar när dem är hemma, det skulle va kul! Maja pratar alltid så mycket och Elina, vet inte riktigt hur det kommer sig, hihi!

KRAM!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...