tisdag 13 april 2010

Långa och intressanta dagar!!

Nu har det gått två mycket långa, intensiva och intressanta dagar... Det har som sagt varit mycket givande att ha lyssnat på 12 erfarna lärare från Vimmerby kommuns olika skolor, för vi hade verkligen dragit vinstlotterna när vi utifrån 25 behöriga lärare plockat ut dessa 12:) Så inte har det varit lätt att sedan plocka ut 7 som ska börja arbeta hos oss till höstterminen, det har verkligen stötts och blötts en massa.... och vi i gruppen har slitit vårt hår för att göra det bästa med att få ihop alla kombinationer och olika behörigheter till vår skola. Det är så här det blir när en skola som vi har en massa pensionsavgångar och fler blir det till nästa läsår...

Anders, Ann, Isa och Helen!

Här har ni järngänget som arbetat tillsammans i denna anställningssgrupp i två långa och samtidigt mycket lärorika dagar, och som här har tagit lite paus med goda baguetter, lite skratt och avkoppling

Som sagt jag kom hem vid åtta nu ikväll och vi har suttit sedan åtta i dag på morgonen så nu är jag helt slut.... och ändå måste jag sätta mig att planera lite för morgondagen. Det känns som om det är hur länge sedan som helst jag träffade eleverna..., och det var det också för veckan innan lovet var jag ju ledig för vår resa, sedan var det lov och veckan efter började jag två dagar med att sitta med nyanställningarna... So back to basic!!! Och jag längtar faktiskt riktigt mycket till att få träffa eleverna!!!
Vårhälsningar från mig till dig!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...