tisdag 31 augusti 2010

Det löser sig...

Nu är veckan igång igen och det är full rusch, trodde det kanske skulle lugna ner sig lite men nu är det att komma in i rutiner för mig och eleverna och alla ämnen är igång, roligt men intensivt...:) Det känns verkligen att man har klassföreståndarskapet igen för då är det många många bollar i luften. Sedan har väl jag lite väl många uppdrag utöver själva undervisningen, jag sitter både med i ledningsgrupp, är arbetsplatsombud, är med i OMSAM (områdessamverkan) och sitter från och med denna termin med i lilla sva gruppen hmm, får väl se om jag hinner med allt. Är det något som ska bort är det de fackliga, men vet att det inte är något uppdrag som är attraktivt och det behövs verkligen...

Nu till livet utanför skolan, det finns lite i alla fall... jo Elina och Christopher har skrivit på sitt kontrakt fr.o.m. 1 okt men får börja flytta in i lägenheten 15 sept, så det planeras för fullt. Men sedan har vi den andra dottern vars hyreskontrakt går ut sista september, så man har varit lite väl orolig, inte så lätt med lägenhet i Stockholm precis. Men idag när jag är och handlar ringer hon och säger att de tittat på en trea på Lidingö, ett förstahandskontrakt och de får den om dem vill, den står tom... "Hallå, du skojar", "näe det är sant" säger hon, någon på Nickes jobb hade kontakt med och så vidare. Ja så det blir väl den sista också, hualigan. Vi har ju vanan inne, detta är Johannas femte gång sedan hon flyttade till Stockholm för två år sedan. Vi har också flyttat upp Nicke en gång, flyttat själva 3 gånger... hihi... Åh äntligen ett förstahands...:) Se vad allt löser sig till slut...

Puss på er söta döttrar!!

♥♥
Kramar på er!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...