torsdag 26 augusti 2010

LÖN!!

Våra nya löner som vi skulle ha fått i april har som sagt inte kommit än, kanske sista oktober eller november, då ska vi få pengarna från april retroaktivt. Nu är det som sagt inte många kronor att orda om (knappt 2 %), men men några hundralappar blir ändå ett par tretusen mer på ett år och på flera år blir det ändå mer hihi... Försöker bara se det positivt!!!!!!! Det skulle väl ändå öka statusen med en rejäl höjning och framförallt skulle vi behöva belönas mer för ett så viktigt och ansvarsfullt arbete som vi har.

Jag har i alla fall varit på en givande dag idag, en lönesamtalsutbildning helt enkelt. Vi hade en mycket opartisk föreläsare som gick igenom lönens olika delar, olika modeller i lönesamtalen, medarbetar- och lönesamtal m.m. Han hade också med sig mycket bra lönekriterier för dem som vi har i kommunen bör nog bytas ut nu. Nu är det väl så att vi inte hinner med detta till denna lönesättning men något att ta tag i på arbetsplatserna att arbeta vidare med. Det är viktigt med en dialog i lönesättningen och att vi medarbetare får mer kunskap om hur vi kan påverka...

Imorgon ska jag tillbaka till skolan igen och jag längtar, det är en så himla rolig och trevlig klass så det kändes tråkigt att inte vara på skolan idag. Imorgon ska jag äntligen sätta igång med lite ämnen, både engelska och matte...:)
Grabbarna jobbade på i stallet i helgen!

"Alla människor ler på samma språk"


Kram från Marie!

2 kommentarer:

Anne-Cathrine sa...

Härligt att läsa om en lärare som verkligen gillar jobbet! O dagen var riktigt bra tycker jag med.

Ann-Sofie sa...

Kan bara hålla med dig, lärare skull ha mycket bättre lön, och jag med :)

Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...