torsdag 2 september 2010

Äntligen ridning igen!!

Idag eller ikväll rättare sagt har jag varit och ridit efter ett långt uppehåll över hela sommaren. Det lustiga var att just idag kände jag väl sådär att börja men när jag väl började lektionen var der som adrenalinet sprutade och nu längtar jag mer än någonsin till nästa torsdag....:) Jag fick rida stor häst, Melrose heter hon och jag red henne en del på slutet av förra terminen annars var det ju mäst pnny för mig. Jag red ju också 2 gånger i veckan förra terminen men det känns som att jag inte hinner det nu som heltidsarbetande. Det är ju i Tuna jag rider så det tar ju några timmar av kvällen.
Elina skulle ockås komma igång att ta lektioner efter att ha haft ett längre uppehåll än mig. Det gick väl bra tills vi gick av då fick hon värk i magen igen. Hennes mage har verkligen inte varit rolig denna sommar, magont, illamående, sug i magen och hon har svårt att äta, har tappat 6 kilo i vikt och sjukan har mest ignorerat det hela. Men i måndags fick hon i alla fall ta en massa prover, trots att läkaren envisades om magkatarr återigen. Hon har ätit tabletter för det men det har inte hjälpt någonting. Åh jag tycket så synd om henne, detta tar verkligen på psyket att hela tiden gå och vara orolig om jag ska få ont i magen nu eller bli illamående...:(

Imorgon är det fredag, men inte vilken fredag som helst utan... Ja, ja det kan vi väl helst glömma egentligen, usch vad åren går... Det blir nog en lugn hemmakväll med familjen och på lördag kommer väl min lilla släkt... Ska väl försöka bjuda på något enklare tilltugg, har verkligen inte hunnit att baka...
"Vi måste försöka ta till oss vardagens glädjestunder"
Kramar till er kära bloggläsare!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, vad gott att komma igång igen med alla vardagligheter ju :)
Och stort GRATTIS på din födelsedag, fira och njut :)

Trevlig helg!
Kram fårn Ann-Sofie

Marie sa...

Tack så jättemycket AnnSofi...:) Ja jag ska verkligen njuta och fira lite också...:)
Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...