fredag 20 augusti 2010

Kropp i chock!

Nu har jag arbetat en hel vecka och jag är precis slut... Jag har också haft migrän en hel vecka och gått på mina rosa små piller som heter Imigran (migräntablettter). Tänk, på hela sommaren har jag bara haft enstaka dagar och då klarat mig på en tablett och då har det gått över, men denna vecka har jag tagit flera varje dag och det har bara kommit tillbaka. Det måste ha varit en chock för kroppen att sätta igång pang på rödbetan, för det har det verklgen varit.

Vi arbetar en dag till innan eleverna kommer, men då ska vi ner på en halvdag på kulturskolan och få info om deras verksamhet, men jag skulle verkligen behöva vara i klassrummet och få ordning. På måndag eftermiddag har vi öppet hus i vår klass för elever och föräldrar och då måste det ju vara fint så det blir fakttiskt att gå dit imorgon fastän det är lördag. Ja, ja det känns i alla fall bra med vårt nya arbetslag, trots att vi inte hunnit sitta så mycket att planera själva verksamheten, men det får bli lite så här i början... Idag var vi ute och åt på statt tillsammans, det var kycklingspett, potatisgratäng och tatziki, och det var sååå gått, jag fick lite Kreta känslor hihi...:) En annan som också är trevlig är att vi äntligen fått varsin jobbdator, detta underlättar något fantastiskt, det är bara att tacka och ta emot...:)

Denna helg är det fullt hus på Storgatan, Nicke kom igår så imorgon blir det nog en sväng i med kräftburarna för att se om det blivit något bättre... Det sägs ju att det är allmänt dåligt med kräftor i år p.g.a. den kalla vintern och sena våren... Men vi gör ett nytt försök i alla fall...:) Det är som alltid trevligt att ha alla hemma och jag ska försöka att vara så social som möjligt, trots en massa jobb som behöver göras...
"Tvekar du - gör det rätta"
Hoppas att ni bloggläsare får en riktigt skön och avkopplande helg!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...