lördag 28 augusti 2010

Nutid lever på sommarens minnen!

Nu har jag haft min nya klass i en vecka och det har gått äver förväntan, som sagt en mycket trevlig klass. Jag är supernöjd än så länge, både med klassen, eleverna och mitt nya arbetslag... Det är också himla trevligt att vara tillbaka som klassföreståndare igen, har ju ett år bakom mig som resurs på 50 %, eftersom jag läste den andra halvan, och hur det än är så hamnar man lite utanför, så nu är det back to basic...:)

Jag kan väl inte sticka under stolen med att det trots detta varit väldigt stressiga veckor och jag har varit helt speedad... Det ska göras schema, räknas på minuter varje ämne, elvernas tid, min arbetstid, min undervisningstid och detta ska passa ihop med de andra i arbetslaget som ska komma in och ha sina ämnen, jag kan väl säga att det minsta vi har gjort är att planera verksamheten och et ät väl en himla tur att Ann och jag hann att göra lite i våras och innan vi började arbeta. Men jag tror att allt faller sig naturligt nu när vi kommer igång och vi verkar vara ett bra och fungerande arbetslag så jag ser bara positivt på det hela...:)

Men nu är det äntligen helg och jag tänker faktiskt ta det riktigt lugnt, och "bara vara" som hon säger vår chef, jag kanske t.o.m. bara kan sitta och tomglo lite, också Isas uttryck...:) Jag behöver verkligen varvar ner, hade tänkt att följa med Dick till Eksjö ikväll när han ska spela med Wild Rover på Eksjös stadsfest, men dels ska det bli kallt, ev. regn och så är jag väldans trött. Jag tror faktiskt att jag stannar hemma... Just nu skiner solen och jag har suttit lite på balkongen och då fick jag en himla längtan till solen, Grekland och Kreta...:) så nedan kommer lite Kretaminnen, från den kretianska kulturen♥, mat och byggnader m.m.... Me like!!

På besök i Rethymnon
En underbar dessert som vi fick på restaurang Lottos
Mmm.... Grekisk sallad med tatziki
Den fanatiske soldyrkaren...:)
Chania
På restaurang Mitsos!
Utsikt över Platanias i solnedgång!
Knossos

Agia Marina!


Gyros

Ja, minnen kan man leva gott på och det är precis vad jag gör nu när hösten närmar sig med stormsteg... Denna höst kommer det även att ske lite förändringar i familjen, Elina och Christopher vill rå om sig själva vilket är förståeligt så nu har de hittat sig en lägenhet, men denna gång här i Vimmerby, så denna gång känns det helt okej att minstingen ska flytta hemifrån hihi... Sedan har vi ju Johanna som nu gått sin första vecka på Balettackademin och hon är supernöjd med allt som veckan inneburit. Jag är så glad för hennes skull...:) Jag är evigt tacksam för våra finaste döttrar♥♥ och jag önskar dem all lycka till... De har ju också lyckats att hitta varsin go och trevlig kille så det är man ju också glad och tacksam för...:) Nu ska jag ta helg!
"Varje tid har sina glädjeämnen"
Önskar er fina bloggläsare en lugn och skön helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är mer än nöjd över min första vecka på ackis :) Bra lärare, bra klasskompisar, bra skola bra allt :) Men längtar till nästa vecka då det sätter igång på allvar med alla dansklasser :)
/Johanna

Marie sa...

Jag är så himla glad för din skull ska du veta, du var verkligen värd det här så som du kämpat...:)

Lycka till nu i veckan när dansklasserna sätter igång på allvar.

Kramis!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...