fredag 6 augusti 2010

Österlen!!

Åh mjuka fina sand, sköna sol, vackra kuperade landskap, kossor, äpplen och musterier, rökerier, god mat och ett trevligt sällskap i Simrishamn hos Tilla och Anders, så kan vi väl sammanfatta dessa dagar på Österlen....:)

Innan vi kom fram till våra vänner tog vi en härlig fika och promenad vid Brösarps backar och sedan vidare till Kivik där vi även besökte musteriet och handlade med oss lite smått och gott och sedan la vi oss och tog en siesta på en av Kiviks vackra stränder..:)

Brösarps backar










Väl framme i Grästorp utanför Simrishamn så möttes vi av en annorlunda stor trädgård och ett hönshus som var omgjort till en bostad och ett vackert stenhus som var förråd och garage, vilken häftig gård... Anders gjorde sin goda tortellinigratäng men grädde, skinka och muskot till oss som vi avnjöt ute i trädgården, och senare blev det ost och kex och vi kunde sitta ute till över tolv denna underbara sommarkväll...:)







Tilla vid den gamla kyrkan i Simrishamn...
Idag har vi gjort Simrishamn.... Och senare på hemvägen åt Dick och jag en utsökt middag på ett rökeri med tillhörande restaurang och jag kan bara säga att det var en delikat middag... Vi köpte även med oss några goda varmrökta hem mums......



Jag åt varmrökt lax med romsås och potatis!

Dick åt varmrökt makrill med vitlöksås och potatis...
Nu är vi hemma igen och detta var Dicks sista semesterdag och nu återstår bara helgen sedan går jag in på min sista semestervecka. Men vi har haft ett par riktigt sköna dagar igen.... så det är väl bara att inse att det snart är dags att återgå till vardagen. Livsnjuteriet börjar lida mot sitt slut...:)
Ha en riktigt skön och avkopplande helg kära bloggläsare!!
Kramar!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...