onsdag 18 augusti 2010

På gång!!

Då så var man igång igen, kanske det märks här på bloggen hihi... Ja det har verkligen varit rusch och är fortfarande en hel del kvar att göra innan eleverna kommer. Vi har ju som sagt lite kaos hos oss på Astrid Lindgrens skolan, för det är renovering av hela taket just nu och det hänger ställningar runt hela skolan och flera klassrum väntar på att renoveras när taket är lagat och inte läcker, bl.a. mitt så klart... Så jag har fått eller håller på att flytta in i ett annat klassrum, det är visserligen stort och bra, men det blir ju alltid merjobb, förhoppningsvis kommer jag att få skolans finaste sedan haha...

Sedan har jag fått helt nya kollegor, Ann som jag visserligen känner väl, sedan Anne-Lie Risén, Jaensson, ny på skolan och så Berth Krantz, vi är ett bra team och kompletterar varandra mycket bra både vad gäller ämnen och sätt att vara...:) Detta kommer säkert att bli toppen när allt kommer tillrätta.

Jag försöker också hinna med att träffa äldsta dottern som är hemma på visit, hon var arbetslös denna vecka, skulle gå på lite anställningsintervjuer och så, men det slapp hon ju nu..:), det blev som sagt heltidsstudier istället. På måndag börjar hon på balettackademin, tänk en dröm i uppfyllelse...:) Hon säger själv att hon nyper sig i armen med jämna mellanrum för att kolla så hon inte drömt det hela. Hela familjen njuter av helgens nyhet och önskar Johanna all lycka till med dansstudierna...

Elina har också tagit sig ett par dagar semester denna vecka så systrarna♥ har kunnat umgåtts lite, blir inte alltför ofta, idag blev det shopping i Vimmerby och båda fyndade... Ikväll blev det lite firande med god tacopaj som Christopher stod för och Johanna hade gjort blåbärspaj, mums vilken kväll...)♥♥


Kram på er alla trogna bloggläsare!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...