lördag 21 augusti 2010

Kräftfiske igen!

Äntligen lördag... det är inte förrän man arbetar som man njuter riktigt mycket av helgen, trots att jag känner mig lite stressad inför veckan och allt som ska bli klart. Jag har faktiskt varit flera timmar på skolan idag och skurat bänkar och plockat iordning material. Jag har ju som sagt hela familjen hemma så jag får väl fortsätta med resten på söndagkväll.


På eftermiddagen åkte Johanna och jag ut och hälsade på mamma och Leif i stugan, de har gjort så himla fint där nu i sommar, Hildabo är rödmålad men vita knutar och det riktigt lyser om den, det fanns i stort sett inte någon färg kvar innan och sedan har de röjt i trädgården något helt fantastiskt...:)


Sedan var det hem att förbereda maten inbakad fläskfilé, när Elina och Nicke var ute och åkte på hans motorcykel, Elina har velat det hela sommaren och hon tyckte det var jätteroligt... När de kom tillbaka var det dags att åka ut till Borstingen och lägga i kräftburarna....


Johanna kollar läget vid vår underbara brygga och passar på att ösa vatten ur båten!

Elina lägger i bete!


Här jobbas det!
Elina och Dick funderar!

Dags att ro ut med burarna. Jag passade på att leta svamp... Söta♥♥♥


SÖT! ♥♥♥

Vid hemkomst var vi väldigt hungriga så det var bra att jag förberett maten. Kvällen blev lugn med god mat och dryck och en del snacks faktiskt, hihi... En myskväll med familjen i all ära...)

Den som ingenting har att göra är alltid upptagen!


Ta hand om varandra kära bloggläsare!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...