söndag 29 augusti 2010

En skön helg!

En skön och lugn helg har förflutit här på Storgatan... Jag behövde verkligen en helg utan något planerat och nu blev det ju så när jag inte följde med till Eksjös stadsfest... Jag har pulat och plockat, läst en hel del, i lördags sprang jag och shoppade på stan och så besökte jag nog stans alla Second hand butiker, det gillar jag. Hos Loyd har jag kollat in en Hackefors servis i 57 delar för bara 1200 kr, så det tål att fundera på...hmmm....

På kvällen hade jag tänkt att sitta hemma, kanske se en film eller bara vara, men jag träffade Mia på stan och hon tyckte jag skulle kika bort till dem en stund. Så när kvällen kom tog jag på mig min regnjacka och cyklade iväg, tänkte det kunde vara skönt att komma hemifrån en liten stund och prata av sig lite, det var rätt länge sedan vi träffades. När jag kom bjöd Anders och Mia på ett glas vin, sedan blev det räkor, ost, kex, oliver m.m och ett glas vin till och sedan ett till o... ja och sedan kaffe och likör. Så inte blev det en kort stund i alla fall, jag kom hem efter Dick och inte hade jag hört eller sett hans sms som han skickade efter spelningen, där han skrev att det varit en kanonspelning med inihelvete med folk, skitkul och att jag skulle hälsa till Mia och Anders, så jag får väl göra det nu hihi... Tack också för en trevlig kväll!!!!! :)

Nu börjar Dick och jag fundera på vad vi ska göra i rummet när Elina och Christopher försvinner ifrån oss... Det kommer att bli riktigt tomt. Vi började redan idag med en liten ommöblering i stora rummet för vi har fått en fin lampa från Nickes farmor som passade jättefint, men då fick vi flytta om en del först... Får väl se, kändes inte helt okej men jag kanske måste känna in mig. Det kommer som sagt en tid nu när det blir rätt tomt här och vi kommer få mycket tid tillsammans själva och det måste vi försöka ta tillvara på... man är tyvärr lite dålig på det...

I somras hade vi 2 härliga veckor, bara vi...
♥♥♥
Nu har jag laddad batterierna för en ny vecka som jag verkligen ser fram emot, nu blir det en vecka där vi kommer att följa schemat och vi kommer igång med rutiner och ämnen...:) Det ska bli jätteroligt!!!!
"Så vänlighet och skörda vänskap"

Önskar er alla en fridfull söndagskväll!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...