söndag 8 augusti 2010

Fridfullhet!!

Denna helg är lika med en hel del naturupplevelser, skogsdoft, sjöbris, frisk luft, fridfullhet, motion, ögongodis, vilket resulterat i flera liter blåbär, kantareller och 1 kg kräftor...:) Åhh vad härligt det har varit... I lördags var det faktiskt Elina som kom med förslaget att vi skulle plocka bläbär där hon har hästen, och till råga på allt följde hon med, det är värt ett vuxenpoäng minsann, jag blev jätteglad, men det har nog inte hänt sedan hon var liten hihi...

På kvällen la Elina, Dick och Christopher i kräftburarna i Borstingen, premiären var ju i onsdags, och i dag på morgonen så var jag med och tog upp dem, tyvärr var det ingen storfångst, kanske ett kilo, men vi lät burarna ligga i så Elina och jag ska vittja imorgon bitti igen...

Och idag blev det att vandra ensam i skogen, och det är så undebart och fridfullt, det duggade en del, men det var inte så farligt och tack vare det så fick jag inandas en frisk härlig skogsdoft. Man går där i tystnaden, bara fågelkvitter och lite träddropp hörs, och ögonen arbetar förbrilt, något gult där eller där hihi... MEN vad det är njutbart... Till att börja med var det dock snålt med svamp men när man nästan gett upp dök det upp några riktigt stora gula partier...:) Det är då man bara vill fortsätta och fortsätta... jag var ute och vandrade i flera timmar

Blåbär finns det hur mycket som helst...

Borstingen på morgonkvisten...
♥♥♥

Offe tar upp första buren...


Detta var dagens fångst, inte så mycket men alltid något...

Första gulingen för dagen...

Och snart dök det upp några sådana här gula partier...ögongodis ♥
Och detta var dagens lilla kantarellskörd...
Imorgon är det bara jag som inte ska iväg och jobba, Dicks semester är slut och jag har nu min sista vecka kvar, man börjar så smått ställa in sig nu, det är väl dags som sagt, men men en vecka KVAR... Sedan ska man börja om med en ny klass och det känns både spännande, roligt och lite pirrigt... Imorgon bitti blir det som sagt att ge sig ut och vittja kräftburarna...
"Arbete är nog bra, men det tar bort så förbaskat mycket tid"
Hoppas er helg varit lika bra som min!
Kramar!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...