söndag 15 augusti 2010

Händelserik helg!

Oj, oj, oj vilken helg... Jag är en så glad och stolt mamma, vilka döttrar... Tänk att de är våra, dem gör mig stolt hela tiden... Idag hände något som jag inte vågat drömma om, Johanna ringde och var överlycklig och berättade att hon kommit in på balettackademin. Vi grät ikapp i telefonen, tänk när ens dröm går i uppfyllelse, men som hon kämpat hon är verkligen värd detta. I somras på Kreta grät jag istället för att hon kom som reserv. Jag tyckte så synd om henne, hon var så nära tyckte vi, och femte reserv skulle man aldrig komma in på, MEN det var precis vad hon gjorde JIPPIE!!!!!! Detta är en stor lycka för hela familjen, och vi önskar henne all lycka till. Tänk om tre år är hon en professionell yrkesdansare..:)

Vilka tjejer!!
♥♥♥


Johanna som nu ska gå på balettackademin..:)


Igår på förmiddagen var jag med Elina uppe i stallet, jag hjälpte henne med djuren. Det är så mysigt att gå där uppe och pyssla... Vi tog också med Blue på en promenad i skogen, och jag kunde givetvis inte undvika kantarellerna så det blev lite med hem.

Blue & Elina

Jag & Blue!

Jag ger ankorna vatten!
Elina fyller på vatten till hönsen...
Matar hönsen!

Elina, Blue, Olle och Bubban...


Sedan var det hem för att laga trerätters...:) Pannacottan hade jag gjort dagen innan så den var klar. Kan väl säga att det var inte den bästa dagen till att stå i köket i 4 timmar, ganska svettigt var det... Det var väl ca 28 grader ute... Men, men det gick bra, det blev fläskfilé med kantarellstuvning och klyftpotatis och morötter. Till förrätt gjorde jag snittar, först kavring med ost och vitlöksoliv, sedan franska med creme frache, löjrom och räkor och till sist en petit-choux rulle med skagenröra.
Vid sju dök Anette och Dag upp och då blev det en välkomstdrink på balkongen. Efter det gick vi in och intog vår trerätters middag och hade en mycket trevlig kväll. Det blev en del minnen från Kreta, sedan hade våra döttrar med respektive precis kommit hem från Kreta så det blev både prat med dem och om dem hihi....
Förrätt!!!

Middag och alla samlade!!
Ja det blev ett riktigt bra slut på mitt sommarlov vill jag lova. Nu har Elina och jag varit en sväng i stallet och vi passade på att plocka ett par liter blåbär också, de är rensade och klara, jag är nyduschad och väskan är packad till imorgon... ja så då är det väl bara att säga välkommen till verkligheten, nu är det slut på den härliga ledigheten... Men min sommar har varit sådär underbar och fantastiskt som den bara kan, energin är laddad och det ska bli riktigt roligt...:)

"Allt kommer lägligt för den som kan vänta"
Hoppas ni haft en lika underbar helg som jag!!!
Kramar till er från mig!

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, dina döttrar är så fina båda två. Förstår det var lycka i helgen!
Ser så härligt ut att åka o mata alla djur....ljuvligt!

Det märks att du njutit sommaren, du ser så avslappnad o fräsch ut på alla kort, hoppas du slipper stress nu när verkligheten kommer ifatt...!

KRAM!

Anonym sa...

GRATTIS JOHANNA!
Så fantastiskt roligt och Lycka till från oss alla i Oskarshamn.
//Anna

Marie sa...

Ja visst var det lycka hos oss i helgen helt underbart. Johanna är hemma hos oss en sväng nu, hon börjar på måndag och hon tackar för gratulationer, hon är så lycklig...:)

Kram Marie!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...