torsdag 12 augusti 2010

Sommarpratare som berör

Japp, imorgon är det min sista dag på sommarlovet, sedan helgen förstås... Veckan har bestått i lite allt möjligt som ska göras nu innan man börjar arbeta, putsat fönster, ärenden på stan, fikat med Ann, (vi har också börjar tjuvplanera för hösten hihi), bakat bröd, satt in kort i album (alltid ett sommarprojekt), besökt second hand, läst på min Keplers för fullt, så bra...och så har ju solen glimtat fram ibland och kvickt sätter jag mig på balkongen hihi.. Var faktiskt ute en sväng vid bryggan och tog med mig en sallad till lunch, ååh lugnet, tystnaden, sjöbrisen, doften, jag får en fridfullhet inom mig, bara sitta där med min bok...:) "Att bara vara", vår rektors råd till oss, passar väldigt bra när jag är vid min brygga...

Dagens brödlimpor...av fullkorn...linfrö, råg m.m.

Jag har denna sommar missat många sommarpratare som jag gärna hade velat lyssna på, nu går det ju lyssna på nätet... Men jag har lyssnat på några Claudia Galli, var så där, men den som berörde mig mest var i alla fall Annika Östberg, huu vilket öde...( Tänk hon hamnade i fängelse vid 26 års ålder, och 28 år senare släpps hon fri, 54 år gammal, halva livet i fängelse... Och när man skjutit ihjäl en polis eller åtminstone varit medhjälp till det behandlas man inte väl, fy vilka stories hon berättade. Inte nog med det hon får reda på att hennes son kört ihjäl sig på moped vid 15 års ålder. Hur har hon orkat, hennes mor har kommit på besök en gång om året, i bästa fall, det är allt. Ja fy och ve vad hon berörde... Vi har verkligen olika ryggsäckar med oss i livet, och inte känns det speciellt rättvist....

Bild från google expressen.se


"Att existera är enkelt. För att leva krävs det mod - dagligen"


Massor kramar till er /Marie

1 kommentar:

emma sa...

ja jag hade tur med fynden, de djupa tallrikarna är från Gustavsberg, Stig Lindberg som designat, kunde inte bli bättre :-) Såg att dom säljs för ca 100 kr/st på Tradera, jag gav 18 kr/st, det kan man kalla som hittat! :-)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...