torsdag 25 februari 2010

Tjejkväll!

Igår var det underbart väder och jag tänkte att det får bära eller brista med ryggen, jag måste ta en sväng med skidorna. Jag som tänkt åka så mycket på sportlovet, men en gång i alla fall. Ja och inte blev det bättre precis, men jag skulle ju ändå till kiropraktor. Det värsta var väl att det inte var något speciellt bra skidpår utan mer ett skitspår... Ja, ja det kändes som jag periodvis plogade mig fram samtidigt som ryggen värkte mer och mer. Jag njöt i alla fall av den underbart varma solen och den vackra naturen. Jag funderade på om jag någonsin kommer att uppleva en sådan här vinter igen, för hur jobbigt det än är så är det fantastiskt vackert att åka skidor i skogen när himlen är klarblå, solen glittrar sig i snön och det är alldeles vindstilla... Det var bara ett och ett annat snöfall från träden som höll på att skrämma livet ur mig, trodde också ett tag att det var någon skottlossning när plötsligt en stor trädgren brast framför ögonen på mig.
Frisk luft och motion fick jag i alla fall, men som sagt ryggen mår inte så bra, det är bara att bita ihop. På kvällen blev det som sagt tjejträff hos Ann och det är så himla trevligt att bara sitta och snacka vi tjejer, äta och dricka gott. Vi fick en jättegod förrätt, någon petichoux med räkfyllning och en kycklig och risgratäng till huvudrätt... till efterrätt blev det något mycket gott, parifé??? med hallon, jag som är glassälskare så påminde det om hemmagjord glass och till det valnötsmaränger. Hon hade minsann jobbat hårt Ann på sportlovet. En superkväll som sagt med trevliga vänner och god mat och jag gick och la mig mätt och go vill jag lova...:)
Förrätt!!
Mia och Annika tar huvudrätten!
Jag och Ann
Efterrätt

Ligger nu för tillfället på en värmedyna och tycker synd om mig själv. Jag kom hem från kiropraktorn som efter behandling ordinerade vila och ingen ridning ikväll. Jag har fått en inflammation i ryggen efter ihoptryckta kotor. Så ipren dos i 4 dagar och sedan magmuskelträning. Mina ryggmuskler är starka och magmusklerna för svaga, vilket gör att det blir slitningar i ryggen som jag nu gått med lite för länge. Jag har också köpt mig en träningsboll som både balans och magmuskler ska bli bättre av... Så nu blir det att balansera framför teven om kvällarna...

Sköt om er och må så gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan lära dig npgra härliga situps övningar som vi gör på dansen ;)
/Johanna

Marie sa...

Ja, tack du det blir säkert jättebra! Men bättre måste musklerna bli i alla fall...

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...