tisdag 16 februari 2010

Balansövningar

Ridning idag, men det är ju bara tisdag, ja, Elina och jag bytte denna vecka för på torsdag ska jag nämligen gå på bio "Farsan", som Lärarförbundet bjuder på, så därför blev det ridning idag. :)Och när man byter dag blir det att byta häst, både för Elina och mig. Jag fick Star som jag aldrig ridit förut, det gick väl sådär, lite seg hon också, lyckas visst bara få sådana hästar. Men hon var långt ifrån lika stark som Mia så det var bättre...

I slutet av lektionen hade vi balansövningar, och shit vilken dålig balans jag har. Vi travade utan stigbyglar och hade armarna rakt ut och sen också på huvudet, och då minsann blev det fart på min lilla häst som jag hade smackat och piskat innan, men nu pinnade hon på så det kändes som jag skulle trilla av hela tiden. Vi fick också stå i fältsits utan att hålla oss i och avslutningsvis rida jockey, och hjälp vad svårt och JOBBIGT det var. Mina ben krampade (lår o vader) och efteråt bara skakade dem, så gissa var min träningsvärk sitter imorgon???

Jag tror jag ska rida lite extra på sportlovet för det känns som evigheter till nästa torsdag!!! Nästa vecka är det faktiskt redan sportlov och februari börjar lida mot sitt slut, men tyvärr inte vintern för i helgen ska det komma in ett nytt snöoväder. Vi som hade tänkt åka till Johanna och Nicke i Stockholm i helgen, men blir det snö så blir det att hålla sig hemma säger vaktmästaren...

Nu blir det att säga god natt till er!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...