fredag 12 februari 2010

Hoppat studs!

Bild från allimport.dyndns.org

Idag är det fredag och jag är lite mör i kroppen som vanligt. Men igår hoppade vi så jag har nog använt lite andra muskler än vad jag brukar. Det är ju ett tag sedan jag hoppade så det kändes lite pirrigt, men det gav en extra kick och adrenalinet var på topp när man kom i full galopp mot hindret, samtidigt som det pirrar i magen men wiii så kul det var... Vi startade med att göra tempoväxlingar i galoppen så hästarna blev lite extra laddade, sedan körde vi kavaletti (bommar) och efter det ett hinder, sedan två hinder direkt efter varandra (studs) och avslutningsvis tre hinder direkt efter varandra. Detta heter alltså att man hoppas studs, för studs blir det och kul var det...:)

Min favorithäst Mia var riktigt härlig att hoppa, hade inte henne förra gången vi hoppade. Hon är verkligen inte någon lätt häst att hantera, men är man envis så brukar det till slut gå rätt bra. Jag är van att rida väldigt pigga hästar, men Mia får man jobba fram en hel del, hon tappar lätt energin, men när det gällde hoppning då gick det nästan lite för fort ibland, nog första gången jag har hört det, hihi...

Bild från Tunabygdens ridskolas hemsida
Nu har jag lagt undan grammatiken för idag och jag ska ta helg, äntligen fredag!! Men herregud vad denna vecka har sprungit iväg, jag vet verkligen inte vart den tagit vägen... Ikväll blir det i alla fall hemmagjord pizza på Storgatan 39 och sedan blir det nog att gläppa mellan Lets dance och På spåret, såg att det var semifinal med Fredrik och Filip, alltid roligt att se dem tävla, så himla tävlingsinriktade...

Ha en skön och mysig fredagskväll!!
Kramar på er!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...