fredag 5 februari 2010

Dansmatta info!

Hej kära bloggläsare! Ni som följt min blogg vet att vi införskaffade en dansmatta i julas, eller rättare sagt jag gav en till Dick i julklapp hihi... Denna dansmatta har i alla fall aktiverat familjen och en del av våra nära och kära har provat på den... Christopher är nog den som utnyttjat den mest och är också riktigt duktig. Nu är det så att flera har frågat mig om denna dansmatta, hur funkar det? var har ni köpt den? och hur går det till att spela? Så jag tänkte i detta blogginkägg berätta lite om vår kära dansmatta.

Först och främst står man mitt på dansmattan, omkring sig har man pilar, upp, ner, höger, vänster och diagonalt. Sedan har man ett wii eller playstationspel som kan kopplar upp sig på. När skivan är isatt väljer man låt och sedan finns det 3 nivåer att dansa på, easy, medium och hard. Sedan är det bara att hitta takten och samtidigt som pilarna kommer upp på teven ska du stampa på dem på mattan. På easy går det sakta och lugnt och för varje nivå uppåt blir pilarna bara fler och fler.

Pilarna på spelet, en upp samtidigt en åt höger!!

Här är mattan och vårt spel heter" Dance party"!!

Det är så himla roligt och det gick snabbt att avancera från easy till medium och faktiskt är jag på hard nu, riktigt duktig faktiskt, men långt ifrån så bra som Christopher, han är grym... Jag köpte vår matta på SIBA, men de finns på de flesta ställen där de säljer spel, men priset varierar säkert. Den billgiaste jag hittade just då var på Siba.

Nu hoppas jag att de som varit intresserade har fått lite mer kött på benen. Och jag hoppas att min f.d. kollega Irene har införskaffat sig en dansmatta nu och spenderar en massa tid på den nu när hon inte jobbar. Lycka till Irene!!!

Njut av denna härliga fredagskväll!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...