fredag 19 februari 2010

OS och medaljer!!

Yes, en medalj till till Anna Haag!!! Det ska vara en tjej till förstårs, de är överlägsna just nu våra skidtjejer... Anjas brons igår var ju helt otroligt efter den otäcka vurpan på dryga 60 m, usch jag trodde inte hon skulle resa på sig och dagen efter är hon i backen igen och tar ett brons dessutom, härligt, vilken tuffing hon är :) Ishockeyn blev dramatisk på slutet, från att ha en lugn ledning och ett stort övertag med 3-0 till 3-2 i slutminuterna så blev det lite svettigt, men tur nog var det Sverige som satte den... och matchen slutade 4-2!!!!

Jag har faktiskt inte suttit vid teven alls idag utan först ikväll, för här pluggas det och nu är det dags för satsdelar. Lätt tänkte jag, subjekt, predikat och objekt det kan jag. MEN, så lätt var det inte vill jag lova... Subjekt finns kvar (+formellt och egentligt subjekt), men sedan är det finita och infinita verb, direkt objekt eller preptitionsobjekt eller subjektpredikativ och så har vi indirekt objekt, reflexivt pronomen, agent, verbpartikel, alla olika adverbial, konjunktioner och subjunktioner, ja o.s.v. så ni förstår att det finns inte mycket OS tid för mig inte...

Har ändå hunnit att städa lite och Elina och Christopher tog veckohandlingen, och det är guld värt för då springer tiden verkligen iväg, och tiden är dyrbar vill jag lova på de här dagarna som jag har till studierna. Skönt att ha hjälpsamma ungdomar hemma, puss på er!!

Önksar er alla en riktigt skön helg
och
ta hand om varandra i snöovädret!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, oj så mycket termer, förstår det tar lite tid studierna...Måste va skönt med ridningen att varva med!

KRAM!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...