lördag 6 februari 2010

Blir inte alltid som planerat!

Ikväll hade vi bjudit hit Annika och Samuel, det var väldigt länge sedan de var här och vi såg verkligen fram emot kvällen. Jag hade planerat plankstek, sedan skulle vi se på första deltävlingen av melodifestivalen och givetvis skulle vi dansa på dansmattan. Samuel är en av dem som varit nyfiken på mattan och tävlingsmänniska som han är så ville han lära sig...

Men framåt fem ringde Samuel med tråkiga nyheter, Annika mådde inte bra och fick nu ge upp och gå och lägga sig kallsvettig och dan... Usch vad tråkigt stackars Annika, men det finns fler helger och här var det två personer som blev glada i att få ta del av planksteken. Vi fick ta maten lite tidigare för Elina skulle iväg till Pumpen och Christopher fira sin kusin. Det var bra att hon fick i sig ordentligt med mat innan hon åkte. Hon fick även ta sig en välkomstdrink som Dick hade lagt ned sin själ i.






Det blir en lugn hemmakväll här på Storgatan. Elina har gett sig iväg och Christopher ska skjutsa iväg ett glatt gäng tjejer snart. Sen åker han kanske tillbaka till kusinens fest. Vi är mätta och belåtna, men får väl också äta upp semlorna som jag gjort. Sedan blir det att kolla på melodifestivalen och bara mysa hela kvällen.
Ha en mysig lördagskväll!
Kramar från Marie!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var tufft att se planksteken,för det är min favorit hoppas att vi blir bjudna på det en annan gång.Som sagt det blir inte alltid som planerat.
Mvh. Samuel.

Marie sa...

Jag LOVAR att ni ska bli bjudna på det en annan gång! Stackars Annika!

Kram Marie!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...