söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag!

Igår blev det en lugn hemmakväll här hos oss med Elina och Christopher. Vi dukade fram med lite "plock" som vi kallar det, lite allt möjligt smått och gott. Detta till melodifestivalen, som kanske var något bättre än sista. Jag hade i alla fall en favorit och det var Pauline, hennes låt var skön och hade lite samma stil som Amy Winhouse, vars musik jag gillar... Hon komdock inte till final, men får vara med i andra chansen, så en chans till finns...

Ett riktigt gott vin från Australien bjöds det på och det gillade jag skarpt. Det var någ drygt ett år sedan som vi blev rekommenderade detta på systembolaget, och provade det, men sedan har vi nog glömt bort det för ett tag...
Sedan blev det till att dippa, och nu började man känna sig lite smått mätt, men just med plock kan man ju hålla på hur länge som helst. Detta är nog Elinas favvo...
Efter melodifestivalen vankades det frågespel. Här ställer jag en klurig fråga till Christopher.
♥♥♥
Och idag är det ju självaste "Alla hjärtans dag" och då fick jag denna vackra bukett med rosor av min käraste. Elina fick en påse med lite smått och gott i, och Dick fick en ros på frukostbrickan... Extra rosor får vi skicka till Hannis, som ju håller sig i storstaden, puss, puss!!
♥♥♥
Nöjd och glad tog jag skidorna och åkte till VOK, och vet ni idag har Marie avancerat till 5 km. Förstår inte varför jag åkt 3,6 km förut, som bara består av upp och nerförsbackar, detta var ju ett riktigt härligt spår och det var bara att åka och njuta. :)
Elina och jag drog sedan till H-fred för att titta på handboll, Christopher hade innan spelat i B-laget så han var inte med, genomförkyld är han också så han skulle nog ha hållit sig hemma. Det blev åter en riktig vinst för H-fred och dem storspelade, roligt att äntligen se en match. Träffade också kollegan Lisa och hennes lilla Nellie, som var ordentligt rustat för handbollsmatch..


Kramar till er alla på Alla hjärtans dag!!
♥♥♥

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...