söndag 7 februari 2010

Second hand går hem!!

Tog i dag ett varv i skidspåret igen och det var ljuvligt skönt... Jag arbetade mer med benen än armarna så jag känner faktiskt inte av min onda handled, så nästa gång blir det att köra 5 km istället, 3,6 km känns väldigt kort, men jag var tvungen att pröva om handlederna pallade...

Gårdagen avslutades som sagt med en lugn hemmakväll. Annika och Samuels skulle ju komma, men Annika blev sjuk. Hoppas att hon kryat på sig, fick också höra att plankstek tillhör Samuels favorit, så det blir en ny bjudning snart igen...

Kvällen bjöd på plankstek och semlor till efterrätt, vi såg på melodifestivalen som för min del var helt kass, och så lyssnade vi på bra musik och spelade lite wii bowling, en riktig myskväll alltså.
Grattis på namnsdagen Dick!
Semlefest!

Att handla på second hand har ju blivit riktigt poppis och även vår familj gillar att besöka Erikshjälpen. Förra helgen fyndade jag när jag hittade Kronan boken, som jag annars brukar låna på bibblan. Jag har ju på senare tid blivit intresserad av historia och detta regalskepp sjönk utanför Öland 1776 och återfanns 300 år senare, riktigt spännande att läsa om faktiskt... Jag har även varit ett par gånger på länsmuseumet i Kalmar på just Kronan utställningen och nu fyndade jag den enda bok som finns om skeppet för bara 50 kr. Det är väl mest böcker och en och en annan pryl jag köper där, för kläder hittar jag sällan.

Däremot har jag hittat en seconhand affär precis runt hörnet där vi bor, Sacco heter den och har blivit lite av en favorit. Den är jättemysig och väldigt fräsch och ägs av MonaLis Svensson. Igår fyndade jag både en jacka och den gulliga klänningen på bilden. Jackan kostade bara 199 kr, lite skillnad mot den för 999 kr som jag spanat in på Intersport.

Klänning 40 kr på Sacco!!


Ha en fridfull söndagskväll kära bloggläsare!

2 kommentarer:

Li-Anne sa...

Snygg klänning...men jag hade tröttnat på den så Monalis fick ta den! ;) Kram på dig!

Anonym sa...

Sötpappa :)

/Johanna

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...