onsdag 27 januari 2010

Vintern fortsätter!!

Vintern fortsätter och sätter sina spår. Min kära sambo gillar väl inte detta väder precis. Han kollar smhi var och varannan dag, men vad hjälper det när det inte stämmer, men i alla fall så är han inte speciellt glad dessa dagar när det ska skottas. I helgen ska eller skulle han till Stockholm, men som sagt vädret styr ju hans aktiviteter så det kanske blir så att han får stanna hemma och skotta helt enkelt. Johanna och Nicke kommer hem så det gör absolut ingenting :) Johanna ska ha danskurs för Aktiv Ungdoms ledare så hon kommer visserligen inte att vara hemma så mycket, men ändå.

För mig är det andra huvudbry t.ex. all grammatik som ska läras in och ett tjurigt konto till Linnéuniversitetet som det numera heter, Kalmar och Växjö har slagits samman till ett, och därför skulle kontouppgifterna ändras och givetsvis strulade mitt så jag kom först in igår, vilket gör att jag missat flera dagar och mina gruppmedlemmar som alltid är ursnabba hade redan löst en av våra grammatiska uppgifter som jag nu måste ta tag i... Jag läser ju på distans och är väldigt beroende av att forumet ska fungera, men nu hoppas jag komma ifatt...

Jag har dessutom arbetat lite extra denna vecka, eftersom jag är HLR (hjärt o lungräddning) instruktör ska jag hinna med att utbilda våra elever också och det är inte lätt på en halvtid. Men idag har det varit mun-mot-mun-metoden så det stod härliga till. Roligt att göra något annorlunda också och dessutom en annan klass som jag inte kände direkt. Nej, nu är det bäst att jag tar tag i rötter, stammar, deklinationer, affixer, prefixer och suffixer o.s.v.... alltså ordbildning, men det fattar ni ju....

I måndags hade jag haft min statistik här på bloggen i en vecka och det hade varit över 130 besökare då,ett genomsnitt på ca. 18 per dag. Det trodde jag aldrig!!!
Kram på er alla!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...