torsdag 21 januari 2010

Äntligen torsdag!

I like Thursdays you know!! Nu är vi inne i vecka 3 och då börjar ridningen igen, som jag har längtat :) Det är ju därför torsdagar är sådana bra dagar, sådana som man bara längtar till och det är så skönt att äntligen hittat något riktigt roligt i veckan att just längta efter. Men ryggen då kanske ni undrar, ja, det är faktiskt rätt bra, inte helt återställd men jag tror nog att lite ridning bara är bra, såvida hästen inte gör några sådana där hastiga släng åt sidan och/eller jag ramlar av eller något liknande för så smäller det nog igen. Men lite chansing får man ta, man lever bara en gång så påt igen vet ja... Stackars Elina bara som ligger här hemma med en dunderförkylning och kan inte följa med, hon är ju lika sugen som jag. Vi ska nu i alla fall bli medlemmar i Tunabygdens Hästsportklubb, stödja föreningen och vara lite mer aktiva :)




Torsdagar är också en dag som jag pluggar hemma, men min kurs börjar inte förrän imorgon så idag blev en extradag att ta igen lite annat, men jag förbereder mig också att läsa i grammatikböckerna som vi ska ta itu med i denna kurs, en grammatikdelkurs alltså... Imorgon bär det av till Växjö igen, får se vad det blir för trevliga uppgifter och givetvis en tenta till i mars, puhhh inte min starka sida, gillar hellre hemtentor.



Ha det bra kära bloggläsare,
ni är en del har jag sett!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...