onsdag 20 januari 2010

En dag att minnas!!

Vet ni vad jag kom på idag? Det är 5 år sedan jag tog min lärarexamen i Kalmar. Vart har dessa år tagit vägen??? 1 1/2 år på Vimarskolan och 3 1/2 på A-L skolan, ja... åren går... och jag känner mig visst inte klar än, först engelskan som jag läste under ett år på distans i Växjö och nu svenska som andraspråk, men sen är jag nog klar, eller kanske... man ska förresten aldrig säga aldrig, hihi...
Det var i alla fall en dag att minnas när vi damer, Ann, Rose och jag klev fram i Storkyrkan och fick ta emot varsin ros, en väldigt stor dag faktiskt och jag kände en otrolig stolthet av att ha klarat av detta. Ann och jag har ju för övrigt hamnat på samma skola och vi håller bra kontakt även utanför vår oas i skolans värld...
Handbollen tänker jag inte kommentera!!!
God natt!!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jättefin bild på er, det måste varit stort!!!

... lite roligt är det ju att min Mamma kunde ha stått bredvid er också ;) Hon sökte ju och kom in samtidigt som Rose, men beslöt sig att ta ett jobb istället, för att sedan plugga till undersköterska, o nu trivs hon toppen på Eken!

Får se vart jag tar vägen sedan, har bestämt mig för att sluta på Aktiv Ungdom när jag är 43, hahaha,om inte tidigare, men då är Maja 18 och är klar där också ;)


KRAM!, kul att du fått upp statistiken :)

Marie sa...

Ja Annsofie jag kommer ihåg det. Hon gick ju samtidigt som oss på Kunskapslyftet, men bra att man hittar rätt. Spännande att se vad du ska plugga till!!! 43 år, låter som en evighet, haha...

Kram!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...